Laatu

Laatutyötä palvelutason takaamiseksi

 

Taksi Helsingillä (Helsingin Taksi-Data Oy) on Taksialan laatukeskuksen myöntämä laatujärjestelmäsertifikaatti.

Olemme myös edelläkävijänä lähteneet kehittämään taksinkuljettajien omaa laatusopimusjärjestelmää ja uusi järjestelmä alalle luotiin vuonna 2013.

Seuraamme jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä ja kehitämme palvelujamme vastaamaan asiakkaidemme tarpeita ja odotuksia.

 

Laatusopimusjärjestelmä

Vuoden 2013 lopulta lähtien käytössämme ollut taksinkuljettajien sisäinen laatusopimusjärjestelmä on ollut tehokas ja selvästi parantanut Taksi Helsingin laatutasoa.

Asiakastyytyväisyysmittauksissa noin 95 prosenttia asiakkaistamme antaa palvelulle arvosanaksi kolme tai enemmän, kun arvioita kyydistä on pyydetty asteikolla yhdestä viiteen.

Kaikki asiakkaiden taksinkuljettajia koskevat reklamaatiot ohjataan Taksi Helsingin taksitarkastajille, jotka selvittävät tapausten kulun sekä haastattelevat tarvittaessa kuljettajaa.  Selvityksen perusteella erillinen laatutoimielin päättää, onko kuljettajan laatustatus syytä peruuttaa määräajaksi.

Taksi Helsinki ohjaa kaikki erikoistilaukset, kuten esimerkiksi ennakkotilaukset, tekstiviestitilaukset sekä Taksi Helsinki –sovelluksella tehdyt tilaukset ensisijaisesti laatukuljettajilleen. Myös Kelan korvaamat taksikyydit edellyttävät kuljettajalta laatustatusta. Suoraan Helsingin taksikeskuksesta taksia tilaavat asiakkaat voivat aina halutessaan pyytää erikseen laatutaksia.