Fokus på kvalitetskontroll

Taksi Helsinki satsar aktivt på kvalitetskontroll och utveckling av kundupplevelsen. Målet är att säkerställa en hög och tillförlitlig servicenivå – nu och i framtiden.

Genom kvalitetskontroll säkerställer vi att Taksi Helsinkis fordon och förare uppfyller kraven i varumärkesbilden och följer lagar och förordningar. Kundupplevelsen under taxiresan måste också hålla hög standard.

Taxiinspektörerna övervakar dagligen kvaliteten på tjänsterna.

Taxiinspektörens uppgifter

Taksitarkastajat varmistavat, että Taksi Helsingin taksipalvelu tTaxiinspektörerna säkerställer att taxitjänsten Taksi Helsinki fungerar på ett högklassigt och säkert sätt och i enlighet med trafikreglerna

I deras uppgifter ingår följande:

Taxiinspektörerna stödjer förarna och ser till att kundservicen håller en hög nivå i alla situationer.

  • Övervakning och reglering av taxitrafiken, t.ex. vid stora evenemang eller väderomslag.
  • Samarbete med myndigheter och olika samarbetspartner.
  • Att sätta upp och sköta tillfälliga taxistationer vid stora publikevenemang.

Taxiinspektörerna stödjer förarna och ser till att kundservicen håller en hög nivå i alla situationer.


Tillfällig taxistation

En tillfällig taxistation innebär en tillfällig taxistation i närheten av platsen för ert evenemang.