Laatusopimus ja sen perusteet 

Allekirjoittamalla erillisen laatusopimuksen kuljettaja sitoutuu laadukkaaseen toimintaan, jonka yksityiskohdat on mainittu sopimustekstissä.

Laatukuljettaja

Laatukuljettajaksi pääseminen edellyttää vähintään 100 tunnin moitteetonta taksin ajokokemusta Taksi Helsingin tilausvälitysjärjestelmässä. Laatusopimuksen allekirjoittanut uusi kuljettaja saa laatuattribuutin suorittamalla laatukokeen.

Laatukuljettaja saa tilauksia kaikista Taksi Helsingin tilausvälityskanavista.

Laatukokeisiin kannattaa valmistautua tutustumalla nettisivujemme materiaalisalkusta löytyviin Taksi Helsinki -sovelluksen sekä Whim-kyytien ohjeistuksiin. Lue erityisesti, miten ennakkotilauksissa toimitaan mittarinkäytössä, mitä varmistetaan asiakkaalta (Nimi, oikealla tavalla kysyttynä), milloin tilaus tulee kuljettajalle, mihin aikaan mittari laitetaan käyntiin, mitä palvelu maksaa asiakkaalle.

Ota lisäksi haltuun eri tilaustyypit, ohjeet löytyvä taksihelsinki.fi-sivuston kohdasta ”Tilaa taksi”.

Laatukokeella mitataan lisäksi kuljettajien paikallistuntemuksen riittävää hallintaa, taksaluokkia, ajoreittejä ja käytössämme olevia mittarin lisämaksuja.

Edellytämme kaikkiin kokeisiin osallistuvilta henkilöllisyyden todistamista.

Kysymyksiä ja palautetta liittyen laadun kehitykseen voi lähettää osoitteeseen laatu@taksihelsinki.fi .

Laadun kertauskurssi

Taksitarkastaja järjestää laadun kertauskursseja kuljettajille. Kurssit on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat saaneet useita asiakasreklamaatioita.

Laatutoimikunta kutsuu erikseen kursseille osallistujat. Kurssille osallistuminen on pakollista, mikäli haluaa jatkaa ajamista Taksi Helsingin tilausvälityksessä. Halutessaan kurssille voi osallistua myös vapaaehtoisesti ilmoittautumalla taksitarkastajalle.

Laadun kertauskurssi on maksullinen (50€), maksulla katetaan kurssin järjestämiskulut.

Jokainen kuljettaja voi omalla toiminnallaan välttää joutumasta laadun kertauskurssille. Kukaan meistä ei ole täydellinen, virheitä tehdään ajoittain, mutta olennaisinta on se, miten virheet korjataan asiakkaan silmissä.

Laadun kertauskurssi on omalta osaltaan varoitus toiminnan jatkamisen suhteen. Mikäli kurssin jälkeen asiakasreklamaatiot edelleen jatkuvat, laatutoimikunta käsittelee kuljettajakohtaisesti mahdollisuudet jatkaa Taksi Helsingin tilausvälityksessä.

 

Call Now Button