Taksi Helsinki uudistaa hinnoittelumalliaan – pienemmällä lähtömaksulla lisää sujuvuutta liikkumiseen

17.10.2018

Taksi Helsinki uudistaa taksimatkan tilauskanavahinnoitteluaan. Muutoksella Taksi Helsinki haluaa madaltaa taksinkäytön kynnystä ja lisätä kaupunkilaisten liikkumisen vaihtoehtoja ja sujuvuutta myös ruuhka-aikana pienentämällä lähtömaksua ja muuttamalla hinnoittelumalliaan.

Taksi Helsinki ottaa 22. lokakuuta alkaen käyttöön uuden hinnoittelumallin. Uusi hinnoittelu tuo edullisemmat hinnat kuluttajille erityisesti hiljaisina aikoina sekä lyhyillä matkoilla, minkä uskotaan lisäävän taksien kysyntää. Hinnoittelua optimoidaan myös siten, että matkan hinta lasketaan aina lähtömaksuun sekä matkan kestoon ja kilometrimäärään perustuen. Näin ollen hinnoittelusta saadaan reilumpaa sekä asiakkaalle että autoilijalle.

-Tavoitteenamme on lisätä taksien saatavuutta silloin, kun kysyntää on paljon ja toisaalta lisätä kysyntää hiljaisina aikoina. Tällöin voimme varmistaa, että palvelumme on mahdollisimman sujuvaa ajankohdasta huolimatta. Haluamme myös, että meillä ajavat autoilijat ja kuljettajat ovat motivoituneita ajamaan vuorokauden kaikkina aikoina, kertoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen.

Uusi hinnoittelu tuo kiinteän lähtömaksun

Uuden hinnoittelumallin näkyvin muutos on Taksi Helsingin kiinteä ja huomattavasti edullisempi lähtömaksu. Uusi lähtömaksu on 1-4 hengen kyydeissä ajankohdasta riippumatta 3,90 euroa. Aikaisemmin aloitusmaksu muuttui ajankohdan mukaan, ollen kalleimmillaan jopa 9,00 euroa.

Edullisemmilla hinnoilla halutaan lisätä kysyntää hiljaisina tunteina, jolloin lyhyet matkat voivat olla jopa 30 prosenttia edullisempia pienemmän lähtömaksun takia.

Uusi hinnoittelu on voimassa käytettäessä Taksi Helsingin tilauskanavia.

Jari Kantonen, toimitusjohtaja, Taksi Helsinki Oy, jari.kantonen@taksihelsinki.fi, puh. +358 40 543 1438