Beställning
Alla beställningar görs dygnet runt alla dagar i veckan (24/7).
- Per telefon på numret: 06 557 0060
(lokala eller mobila telefonavgifter)
- Via sms på numret: 045 739 60337
Beställning av färdtjänst debiteras ingen extra kostnad. Samtal och sms kostar enligt din operatörs normala lokal- eller mobilsamtalsavgiften.
Ändringar i personuppgifter
För varje klient har det gjorts en klientprofil i klientdatasystemet som Reseservicecentralen använder. Klientprofilen baserar sig på klientens färdtjänstbehov och tjänsteinnehavarbeslutet. Klientprofilen fungerar som grund när transporter ordnas. Följaktligen är det viktigt att hålla dina klientprofilsuppgifter uppdaterade.
Klienten kan kontrollera sina egna uppgifter och antalet återstående färdtjänstresor antingen i Sote Taksi-applikationen eller på webblanketten. Du kan logga in dig i systemen med ditt eget telefonnummer.
Om dina uppgifter ändrats, ber vi dig kontakta den enhet i Soite som beviljat dig färdtjänster.
Mer information om beställning
Mobilapplikationen Sote kyyti
En klient som omfattas av Soites färdtjänster enligt handikappservicelagen och socialvårdslagen och som har rätt att använda taxitjänster kan med hjälp av Sote kyyti -applikationen själv beställa resorna snabbt och enkelt.
Genom att logga in i Sote kyyti -applikationen ser du färder som beviljats för dig och kan göra beställningar enligt dem.
Ladda ned Sote kyyti -applikationen från din appbutik och beställ taxitjänster på ett lätt sätt!
Beställning med en webbplanket
Man kan också beställa taxiresor i Soite området med webbplanket. Beställning kräver alltid kundregistering. Beställning är kostnadsfri.
Soite klientrespons
Fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska.
Mer information om färdtjänster
Handikapptjänsternas klientrådgivning
mon, ons och fre kl. 9-12
tfn. 040 804 2122
Klientrådgivning för seniorer kl. 8–15.30
Karleby:
tfn 050 345 2334
tfn 040 806 5150
Lestijokidalen:
tfn 040 804 2420
tfn 040 804 2151
Perho ådal:
tfn 040 804 5420